למה כדאי למכור על גבי מרקט פלייס ישראלי?

למה כדאי למכור על גבי מרקט פלייס ישראלי?

למה כדאי למכור על גבי מרקט פלייס ישראלי? מה זה מרקט פלייס? אלו שאלות שהרבה סוחרי איקומרס שואלים את עצמם.
מאחר ותהליך ההרשמה ופתיחת חשבון סוחר במרקטפלייסים הישראליים כמו שופרסל וסופר-פארם לעיתים יכול להיות ארוך ואף מייגע, מובנת ההחלטה של אנשים רבים לוותר על "התענוג" הזה ולהמשיך למכור את מוצריהם בדרכים הרגילות והמוכרות שלא קשורות לאותם מרקט פלייסים.
והאמת? חבל שזה המצב.

במאמר הקרוב אנו נרחיב את הסיבות למה כן כדאי לסחור במרקטפלייסים הישראליים ומה זה בכלל מרקט פלייס.
לפני שנצלול ונבחן לעומק את השאלה הזו; למה כן כדאי לסחור במרקטפלייסים הישראליים, חשוב שנדבר ונסביר קודם מה זה אומר בדיוק מארקטפלייס, ועוד אחד כזה שהוא ישראלי.

מה זה מרקטפלייס?

מרקטפלייס – כשמו כן הוא, בתרגום חופשי מאנגלית, מקום למסחר.
מרקט פלייס יכול להיות פיזי ומקום אמיתי, כמו השוק הקרוב לביתכם שבו אתם יכולים לקנות פירות וירקות, והוא גם יכול להיות וירטואלי – שבו אתם יכולים לשבת בבית במחשב, לגלול בנחת, לבחור מוצרים לרכישה והם יגיעו אליכם עד הבית עם משלוח.

היות ועולם האיקומרס (מסחר אלקטרוני) התפתח רבות בשנים האחרונות, בעיקר בשנות הקורונה, הן בעולם והן בארץ, עולם המרקט פלייסים הוירטואליים התפתח גם כן בצורה דרסטית והיום תוכלו לרכוש כמעט כל דבר העולה על דעתכם דרך לחיצת כפתור במחשב וגלילה במרקטפלייס הרלוונטי למוצר שאתם מחפשים;
משולחן בגודל של כמה מטרים ועד פירות וירקות קטנים כמו תות ובננה – והכל יגיע עד אליכם הביתה בעזרת שליח.
מי שמוכר את אותם מוצרים יכולים להיות חברות גדולות או סוחרים פרטיים. מה שבטוח, כל מי שרוצה, ועומד בתנאים המסויימים של המרקטפלייסים, יכול להעלות את מוצריו למארקטפלייסים ולהפוך להיות סוחר בהם.

אם נשווה את המרקטפלייס הוירטואלי לעולם הפיזי נוכל להגיד שהוא כמו קניון גדול. הקניון מושך אליו המון קהל ואנשים מעצם היותו קניון ומרכז מסחרי גדול, אותם אנשים נכנסים להרבה חנויות שפתוחות ופועלות באותו קניון, ביניהן גם החנות שלכם. הקניון בעצם עוזר לנו בזרימה כמעט תמידית של קהל אל עבר החנות שלנו שבסוף גם יכול להפוך ללקוחות משלמים.

האלטרנטיבה של לפתוח חנות בקניון היא לפתוח חנות ברחוב, ופה כבר אנחנו נצטרך לדאוג להביא את הקהל והלקוחות אלינו לחנות בעזרת פעולות של שיווק ופרסום.
את זה יהיה ניתן להשוות לפתיחת חנות עצמאית על פלטפורמות כמו שופיפיי ו-וורדפרס.
הרחבנו על זה במאמר הבא.

המרקטפלייסים הוירטואליים הגדולים והמוכרים ביותר בעולם הם אמזון ואיביי.
בהם אפשר לרכוש כמעט כל מוצר שרק תחפצו, למעט אוכל טרי.
המרקטפלייסים הללו מגיעים כמעט לכל קצוות העולם ויש בהם מיליוני סוחרים פרטיים שכבר מוכרים מאות מיליונים של מוצרים.

אמזון ואיביי. המרקט פלייסים הוירטואליים הגדולים בעולם
אמזון ואיביי. המרקט פלייסים הוירטואליים הגדולים בעולם

הנה קצת מספרים על מרקטפלייסים:

  • רק באמזון לבדה ישנם 12 מיליון סוחרים ו350 מיליון מוצרים זמינים לרכישה.
  • אם נבדוק גם את איביי נגלה שבה יש 19 מיליון סוחרים שמוכרים ביחד 1.7 מיליארד מוצרים.
  • בשנת 2021 סה"כ המכירות באמזון ואיביי הגיעו למספר של למעלה מ200 מיליארד דולר.
    כן אלה המספרים. גם מאית בודדה מהסכום הזה תהיה עדיין הרבה מאוד כסף שיתחלק בשוק הישראלי.
    *הנתונים הם לפי גוגל

גם בישראל הבינו את הפוטנציאל הגלום במרקט פלייסים וירטואליים ובשנים האחרונות ניתן לראות כמה כאלה שהופיעו לאחרונה גם כאן במדינתנו הקטנה כגון וואלה שופס, עזריאלי.קום, שופינג איי אל ועוד…
עכשיו הסיפור נהיה מעניין יותר כי ענקיות הקמעונאות הגדולות בארץ – שופרסל וסופר-פארם החליטו שהגיע גם הזמן שלהן לפתוח מרקטפלייסים משל עצמן. וזה, קוראים יקרים, עשוי להיות גיים צ'יינג'ר רציני בשוק המארקטפלייסים בארץ והאיקומרס הישראלי בכלל.

 

וואלה שופס. המרקט פלייס הותיק בישראל
וואלה שופס. המרקט פלייס הותיק בישראל

 

המרקטפלייסים החדשים של שופרסל וסופר-פארם

שתי ענקיות הקמעונאות הללו שמו לעצמן כמטרה בשנת 2022 לפתוח מרקטפלייס וירטואלי בבעלותן, כל אחת עם מרקט פלייס משל עצמה. והן לא מתכוונות לחסוך בעלויות. אתרי המסחר שלהן – שופרסל אונליין וסופר-פארם אונליין כבר קיימים כמה שנים טובות ובהחלט תרמו רבות לתעשיית האיקומרס בארץ ולפיתוחה והתקדמותה. באותם אתרי מסחר אנו יכולים לרכוש את המוצרים של אותן רשתות בלבד, אותם מוצרים שניתן לקנות פיזית בסופרים והחנויות של הרשתות הנ"ל, רק הפעם מהבית במחשב, בנחת, ולקבלם עם שליח עד הבית.

עכשיו הן רוצות להכניס למשחק גם את הסוחרים הפרטיים שיוכלו למכור על הפלטפורמות שלהן את המוצרים שלהם – למעשה אותם סוחרים פרטיים יהנו מהטראפיק והקהל שהרשתות יודעות לספק וכך להרוויח מאותו אפקט הקניון שהרחבנו עליו מקודם.
טראפיק של מאות אלפי גולשים ישראליים אשר מגיעים כבר במטרה לעשות את הקנייה התקופתית שלהם של מוצרים לבית יהיו חשופים עכשיו גם למוצרים של סוחרים פרטיים ולא של הרשתות בלבד.
בשפה המקצועית זה נקרא Intent Buying – כוונת רכישה.
על שופרסל מרקטפלייס והפוטנציאל שלו הרחבנו במאמר הבא.

שופרסל מרקטפלייס. שחקן חדש בשוק

לסיכום

לאחר שדיברנו על הפוטנציאל הגלום שנמצא בכל מארקטפלייס ישראלי שקיים היום בשוק בכלל ובפרט על אלה של שופרסל וסופר-פארם; שתי הרשתות הקמעונאיות הגדולות ביותר בארץ שכבר נהנות מטראפיק כמעט דמיוני במונחים ישראליים של מאות אלפי גולשים בכל חודש עם כוונת רכישה ברורה וכמובן תקציבי עתק של מיליוני שקלים שהולכים להיות מושקעים בפלפטפורמות מסחר שלהן,
התשובה לשאלה למה כדאי למכור את המוצרים שלנו על גבי מרקט פלייס ישראלי כבר נראית די מובנת מאליה.
למה כדאי למכור על גבי מרקטפלייס ישראלי?

מה לגבי התהליך המייגע של העלאת עשרות (אם לא מאות) של מוצרים בצורה ידנית לאותם מרקטפלייסים?
את זה כבר פתרנו עבורכם בעזרת טכנולוגיה ויצירתיות ממש כאן בגו הייבריד.

קחו את העסק שלכם לשלב הבא - תהפכו להיברידים!