מה עתיד האיקומרס?

הנבואה ניתנה לשוטים ולכן לא כדאי לנבא אך זה לא אומר שאי אפשר להצביע על מגמות וזרמי עומק המשפיעים על כל דבר ודבר. כך גם בנוגע אל עתיד האיקומרס. אז מה צופן העתיד לעולם האיקומרס? אם כן קודם כל נראה גידול עצום במכירות של האיקומרס אפילו יותר ממה שיש כיום. עוד נראה את עולם המציאות המדומה נכנס לעולם האיקומרס.

כך נוכל לשבת בבית עם משקפי מציאות מדומה ולהיות בקניון בניו יורק או לונדון ולקנות בגדים, משחקים או כל דבר אחר העולה על דעתכם. עוד נראה התפתחות של חנויות קטנות המתמחות במגוון מצומצם של מוצרים אך כאלה העושות זאת ברמה מאוד גבוהה. נראה גם באיקומרס התפתחות של חנויות מאוד יוקרתיות לצד פתיחה של חנויות מאוד זולות ממש כמו בעולם הפיזי שם המגמה הזאת קיימת כבר מספר שנים וראה את כיכר המדינה או קניון רמת אביב ולצידם חנויות סטוק.

מה הקשר בין עתיד האיקומרס ובין אינטליגנציה מלאכותית?

אי אפשר לדבר על עתיד האיקומרס מבלי להתייחס אל אינטליגנציה מלאכותית. בעתיד התהליכים בחנויות האיקומרס יהיו יותר אוטומטיים ופחות אנושיים. אנו נראה כי מחשבים מזמינים מלאי, מוכרים ועוזרים לקונים.

אנו נראה גם טכנולוגיות היודעות לסייע לקונה ללא מוכר אנושי. כך העלויות של החנויות תהיינה יותר נמוכות וזה יתגלגל לצרכן מה שאומר שבעתיד הלא רחוק נשלם הרבה פחות על מוצרים שאנו קונים באינטרנט וזה אומר שיהיו פחות ופחות חנויות פיזיות ועוד ועוד חנויות אונליין ולכך תהיה השפעה עצומה על החברה הישראלית.

מה עתיד האיקומרס?

כיצד ישראל יכולה להשתלב עם עתיד האיקומרס?

אי אפשר לדבר על עתיד האיקומרס מבלי להזכיר את אומת הסטארט אפ ישראל. ישראל צריכה להיות מובילה עולמית בעולם זה. כיום ישראל היא מעצמת סיייבר אך נראה כי נשארנו קצת מאחור באיקומרס.

הגיע הזמן שהמגזר העסקי, הממשלה והעמותות השונות ישלבו ידיים ויתחילו לקדם גם את האיקומרס בישראל. אנו רק נרוויח מכך וגם הציבור הישראלי ירוויח מכך לא רק בגלל שיהיו לו עוד אופציות לקנייה אלא גם בגלל שהמדינה תרוויח המון מיסים. עולם האיקומרס הוא מסעיר, רווחי מאוד ומאוד מעניין ולכן אין סיבה שלא נראה עשרות סטארטאפים ישראלים בתחום זה כמו שיש בפוד טק, בביו מד או בעולם הסייבר.

 

מה האדם הרגיל יכול לעשות לאור העתיד של האיקומרס?

עתיד האיקומרס נראה גדול ורחוק מן האדם הרגיל אך האמת היא שגם אנחנו האנשים הפשוטים יכולים להרוויח מן העולם הזה. הדבר הברור ביותר הוא שכל אחד מאתנו יכול להקים סטארט אפ ולהשתלב בתעשייה זאת.

הדבר השני הוא שעם התפתחות האיקומרס אנו נראה ירידה במחירים ומזה כל אחד מרוויח מכיוון שכל אדם כיום קונה באינטרנט. האדם בישראל לא חייב להיות יזם או קונה בכדי להרוויח מאיקומרס וההתפתחות שלו. כל אחד מאתנו יכול למצוא עבודה בתעשיית האיקומרס. קודם כל זו תעשייה מאוד מעניינת וכך תהיה לכם קריירה מלהיבה. שנית כל התעשייה הזאת משלמת יפה מאוד ולכן זו אופציה מעולה לעבוד בתחום זה.

עוד קצת על איקומרס

כאשר אנו מסתכלים על עתיד האיקומרס אנו רואים מציאות מדומה שנכנסת לעולם, אנו רואים גידול במכירות של החנויות באונליין ואנו נראה חנויות זולות ויקרות שנפתחות כמו גם חנויות המתמחות במוצרים ספציפיים. לצד זאת נראה התפתחות עצומה של אינטליגנציה מלאכותית הנכנסת לעולם וזה ישפיע מאוד על האיקומרס. ישראל יכולה להפוך למעצמה עולמית בעולם האיקומרס והיא חייבת לתפוס את ההזדמנות הזאת בשני הידיים מכיוון שעתידה הכלכלי תלוי בכך.

 

קחו את העסק שלכם לשלב הבא - תהפכו להיברידים!