עלייתם וזריחתם של המיקרו בראנדים באיקומרס

עלייתם וזריחתם של המיקרו בראנדים באיקומרס

עלייתם וזריחתם של המיקרו בראנדים באיקומרס.
ישנן המון שיטות ודרכים להיות סוחר איקומרס ברחבי הרשת כיום. כנראה כל שיטה אפשרית כבר נוסתה ופוצחה על ידי מיליוני הסוחרים שקיימים היום בעולם, בין אם זה דרך פיתרון מקומי כמו וואלה שופס או בין אם זה דרך הענקית הוירטואלית – אמזון, שעליה הרחבנו במאמר כאן.
אבל יש דרך אחת שכרגע היא עדיין פחות פופולארית בקרב קהל הסוחרים אולי בגלל המורכבות והאתגרים שלה ואולי בגלל שאנשים עדיין נשארים במקום שנוח להם – הדרך של המיקרו בראנדס.

מיקרו בראנד. כבר יצא לכם לפגוש במושג הזה בעבר?

אם לא, זה המאמר בשבילכם. אם כן, זה המאמר בשבילכם.
מיקרו בראנד – בתרגום חופשי לאנגלית, כשמו כן הוא – מותג קטן.
המיקרו בראנדים הם עסקים אינטרנטיים שמוכרים מוצרים – מסחר אלקטרוני – איקומרס, רק שהם עושים את הכל בכוחות עצמם ובונים הכל מאפס: מציאת ספקים, שיווק ופרסום, מיתוג, מחקר קהלים ועוד ועוד..

מה זה בדיוק מיקרו בראנד?

הנה התייחסותו של המגזין פורבס למיקרו ברנדים:

"מקורות דיגיטליים ראשונים ישירים לצרכן המספקים את חווית הקנייה המושלמת לצרכנים בעלי ציפיות גבוהות במיוחד".

מיקרו בראנדים ידועים על ידי התקורה הנמוכה שלהם, החיבור ללקוחות שלהם, שיווק ממוקד ומלאים קטנים יחסית שמאפשרים להם להתחרות מול החבר'ה הגדולים.
אם יש לכם כבר חנות עצמאית שבה אתם מוכרים מוצרים ייחודיים לכם עם המיתוג המיוחד שלכם אשר בנויה על אחת מהפלטפורמות הרבות שקיימות בשוק כגון שופיפיי, ווקומרס, וויקס, החנות האינטרנטית של ישראכרט ועוד – ברכותיי, אתם מיקרו בראנד!

עלייתם וזריחתם של המיקרו בראנד באיקומרס העולמי

עלייתם של המיקרו בראנדים עולה בקנה אחד עם שינוי כולל בהתנהגות הצרכנים. מחקר של PHD Global Business השווה מה הופך מותג למצליח בשנים 2000–2013 לעומת 2013–2018 ומצא שלקוחות אינם מחפשים את הנורמות הקבועות של שווי מותג, היכרות וסקיילאביליות, אלא מעדיפים חדשנות, מהירות, אותנטיות, התאמה אישית וחווית לקוח – כל סימני ההיכר של המיקרו בראנד בעצם.

המיקרו בראנדים פורחים בגלל מספר גורמים:

  • מחסום הכניסה כמעט ואינו קיים כעת. כלים כמו שופיפיי ו-וויקס שבעזרתם אתם יכולים להשיק את האתר שלכם היום בצהריים.
  • האינטרנט עשה דמוקרטיזציה של היצע. מצטרפים חדשים לשוק יכולים כעת בגוגל למצוא את הספקים והיצרנים הטובים ביותר תוך כמה דקות.
  • הרשתות החברתיות הביאו לכך שאנו יכולים לספר את הסיפורים שלנו בצורה מלאה ואותנטית הרבה יותר, מה שפונה לרצון אנושי ולחיבור עם הקהל. זה כבר לא קשור רק למי שמעלה את הסטורי הכי יפה אלא דווקא את זה שהכי אותנטי.
  • שקיפות חיונית למותגים. הצרכנים והלקוחות קצה התעוררו רשמית והם לא אוהבים במיוחד את מה שחלק מהמותגים הגדולים עושים (נייק, קסטרו וחבריהם)
  • עצמאות אמיתית בשליטה על המותג שלך. כאשר אתם בונים מותג מאפס ואתם אחראיים כמעט על הכל בו, לטוב ולרע, אתם כמעט ולא תלויים בגורמים חיצוניים, לעומת סוחרים אחרים שהחליטו לפתוח את העסקים שלהם אך ורק תחת פלטפורמות מסחר במרקטפלייסים השונים כמו אמזון ואיביי ולאו דווקא בנוסף. על ההשוואה הזו דיברנו במאמר הבא.
  • כאשר אתם יכולים להשפיע על הכל בעסק שלכם – לקוחות חוזרים, לקוחות אורגניים, אחוזי רווח וכו' כך אתם יכולים גם להשפיע על שווי העסק שלכם ולעלות אותו משמעותית כשתרצו אולי למכור אותו בעוד כמה שנים. תוכלו להיעזר בזה ולהתייעץ עם סוכנויות תיווך ייחודיות אשר עוסקות בעסקים דיגיטליים
    ממש כמו – Trust The Brokers.

    נייק. לא מיקרו בראנד
    נייק. לא מיקרו בראנד

רגע, לא הכל מושלם, יש גם חסרונות במיקרו בראנדים:

  • לצרכנים יש ציפיות גבוהות במיוחד – זה שהם לא רוצים לתמוך באמזון לא אומר שהם לא מצפים לחבילות שלהם למחרת. מיקרו בראנדים לא יכולים להרשות לעצמם להיות מרושלים בכל הנוגע לשירות לקוחות או עיצוב.
  • לאור מחסום הכניסה הנמוך, ישנם מיקרו ברנדים חדשים שצצים כמעט מדי שעה. זה אומר שמיקרו בראנדים צריכים להציע משהו מיוחד באמת כדי להתבלט.
  • לא כל בעלי העסקים הם משווקים מלידה ולעיתים פועלים ללא אסטרטגיה – כלומר הם מבזבזים זמן וכסף ועושים ניסויים כאלה ואחרים בכל מה שקשור לשיווק שלהם. אין מה לעשות צריך להביא לקוחות לאתר ושיקנו ממני וזו בהחלט לא תמיד עבודה כלכך פשוטה.

יחד עם כל זאת, למרות החסרונות והאתגרים הלא פשוטים שעומדים בפני המיקרו ברנדים אין לנו ספק שלשם העולם הולך ולאט לאט אתם תראו עוד ועוד מותגים עצמאיים כאלה פורחים וגודלים.

לסיכום

דיברנו על מה הם המיקרו בראנדים ואילו יתרונות וחסרונות יש בניהול עסק כזה, בין אם אתם מנהלים כבר עסק כזה או אולי שוקלים להיכנס לעולם האיקומרס ולפתוח אחד כזה – תמיד תזכרו שזה לא קל, אבל בהחלט משתלם כאשר עושים הכל נכון. אחת מהדרכים לעשות את זה נכון היא להגדיל את מקורות ההכנסה שלכם ולהביא אפיקים נוספים של לקוחות – להפוך להיברידיים בעסק.
GoHybrid עוזרת לכם להפוך לכאלה ולהגדיל את הכנסותיכם בצורה משמעותית.

קחו את העסק שלכם לשלב הבא - תהפכו להיברידים!