כיצד עלי לבצע קידום אתר איקומרס בשנת 2023?

כיצד עלי לבצע קידום אתר איקומרס בשנת 2023?

קידום אתר איקומרס הוא לא עניין של מה בכך והוא קריטי להצלחה שלכם אם אתם מנהלים של אתר איקומרס. עליכם להבין כי ללא קידום האתר החנות שלכם לא תצליח מכיוון שלא תהיה בה תנועה. תנועה היא חלק מרכזי בעולם של עסקי הקמעונאות, הן באונליין (חנויות אינטרנטיות) והן באופליין (חנויות פיזיות) ובלעדיה אין זכות קיום לעסק שלכם.

הדרך היחידה להשיג תנועה היא באמצעות קידום אתר האיקומרס שלנו. אך קידום היא מילה גדולה ומכילה בתוכה לא מעט תתי נושאים ודרכים אפשריות לקדם את האתר. במאמר זה ניגע בכמה נקודות חשובות ודרכים אידיאליות לקדם אתר אתר החנות שלנו על מנת שיגיע לגבהים רציניים ויביא תנועה מכמה שיותר מקורות טראפיק.

קידום אתר איקומרס. איך עושים את זה נכון?
קידום אתר איקומרס. איך עושים את זה נכון?

שיווק ממומן לאתר איקומרס

שיטה נפוצה וידועה מאוד כדי להתחיל להביא טראפיק ראשוני לאתר שלנו, לחשוף את המותג ללקוחות וליצור מכירות ראשונות היא על ידי שיווק ממומן. היום כל הפלטפורמות הגדולות מאפשרות לבעלי אתרי איקומרס בפרט ובעלי עסקים בכללי לפרסם על גבי הפלטפורמות שלהם ולטרגט (מלשון target – לכוון את המודעה לקהל מסוים) קהלים מסויימים לפי הגדרות ספציפיות שניתן להם. גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טאבולה/אאוטבריין ועוד, כל אלו פלטפורמות שניתן לפרסם אצלן את המוצרים מאתר האיקומרס שלנו ובכך לחשוף אותם לקהל היעד שלנו ולהכניס תנועה לאתר. נגדיר הגבלה של סכום אותו אנחנו מוכנים לשלם בכל יום ובעבור הסכום הזה נדע כמה חשיפה תהיה למודעה. נעקוב אחרי הקמפיינים ונראה אילו מודעות ממירות יותר מכירות ועל אילו אפשר לוותר / לשנות. חשוב לציין ששיווק ממומן זו אמנות בפני עצמה וישנם לא מעט בעלי מקצוע בתחום – חלקם טובים יותר וחלקם פחות. אני ממליץ לכם לחפש משווק שמגיע מתחום האיקומרס ויש לו ניסיון בזה על מנת להפיק תוצאות טובות. שיווק ממומן מורכב מכמה חלקים שכוללים בחירת המוצר, אפיון קהל היעד ויצירת המודעה המתאימה (הקריאייטיב + התוכן) והרצת הקמפיין. כדאי שתוודאו מראש שהמשווק שאתם עובדים איתו יודע לספק בצורה איכותית וטובה את כל שלושת המרכיבים.
התהליך הוא פשוט: גולש נחשף למודעה שלנו, מתעניין, נכנס לאתר שלנו בעקבות זאת ורוכש.

קידום אתר איקומרס ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות תופסות נפח משמעותי מהגלישה שלנו כמשתמשים באינטרנט יום-יום. הן הפכו פופולאריות בשנים האחרונות ונהיו חלק אינטגרלי בלתי נפרד מהחיים של כולנו. מה זה אומר? שהנוכחות שלנו כמותג איקומרס חייבת להיות גם בערוצים האלו כי שם הלקוחות שלנו נמצאים. פתחו חשבונות ברשתות החברתיות השונות לחנות האיקומרס שלכם – באינסטגרם, בפייסבוק, בטיקטוק וכו'. התחילו להעלות תוכן מעניין ומושך על המותג שלכם ומה שאתם מוכרים. נסו לתת גם מעטפת של ערך לגולשים מסביב, לא רק תוכן מכירתי כדי למשוך אותם לעקוב אחרי העמודים שלכם ולצרוך מכם תוכן על בסיס יומי או שבועי. מתוך החשבונות תוכלו להפנות לינק לתוך החנות שלכם ככה שברגע שהעוקבים נחשפים לתוכן שלכם ומעוניינים לרכוש מכם הם ידעו לאן להיכנס. תנועה זו נחשבת גם תנועה אורגנית וזה מחזק את דירוג האתר שלכם בגוגל ומגדיל את הטראפיק.
זכרו: אנשים אוהבים לקנות אבל לא אוהבים שמוכרים להם. המתכון המושלם זה ליצור מותג, לא חנות. תנו ערך ושלבו בתוכו מכירת מוצרים. אנשים יתחברו ויקנו כבר בעצמם.

מה אני חייב לעשות בקידום אתר איקומרס?

אי אפשר במאמר אחד להסביר את כל הדברים ההכרחיים בשביל קידום אתר איקומרס אך אנו חייבים לציין כי אחד הדברים החשובים ביותר בקידום של אתרים אלו הוא מחקר מילות מפתח. מחקר מילות המפתח מציג לנו את הביטויים שאנשים מחפשים במנוע החיפוש מידי חודש סביב הנישה של החנות שלנו ואנו חייבים לשלב אותם באתר שלנו. תפקידו של המקדם לחקור אילו מילות צריכות להופיע באתר ובאיזה תדירות הן מחופשות. הנוסחא היא פשוטה: להגיש לגולשים באתר שלנו את מה שהם מחפשים.

זכרו, אנשים לא אוהבים רק לקנות, הם רוצים לקבל גם ערך ועניין. לכן חשוב שתשקיעו ביצירת עניין בתוך החנות שלכם. זה יכול להיות ע"י כתיבת מאמרים שמבוססים על מחקר מילות המפתח, חדשות מעניינות בתחום, עובדות שלא כולם יודעים, טרנדים חדשים בנישה ועוד. דרך מעולה וחינמית להבין מה טרנדי בגוגל היא להשתמש בגוגל טרנדס – שירות אינטרנטי של גוגל המציג ניתוח מגמות של ביטויים מסוימים לאורך זמן בהשוואה לנפח החיפוש הכולל. כך נוכל בשיטוט מהיר ע"י הזנה של כמה ביטויים בנישה שלנו לדעת מה אנשים מחפשים יותר ומה פחות, מה יותר טרנדי ומה כבר חלף זמנו ובהתאם נציג להם את זה אצלנו באתר.
ככל שתיצרו יותר עניין ותגבירו את המעורבות של הגולשים באתר שלכם יקרו שני דברים: הראשון הוא שהגולש יתן אמון באתר שלכם ויווצר חיבור – כשיש חיבור ואמון הסיכוי לרכישה גבוה יותר. הדבר השני הוא שזמן השהייה שלו יגדל שזה מה שגוגל אוהבת – והיא כבר תדאג לקדם את האתר בהתאם.

מכירה רב ערוצית – כלי נהדר לקידום אתר איקומרס

שיטה נוספת שהופכת לפופולארית מאוד בשנת 2023 היא מעבר למכירה רב-ערוצית על גבי מרקטפלייסים מקומיים. מרקטפלייס זה בעצם זירת מסחר, אתר המאפשר לסוחרים רבים למכור את המוצרים שלהם על גבי האתר ולהנות מהטראפיק הגבוה בו. דוגמא למרקטפלייסים מקומיים בישראל זה שופרסל מרקטפלייס, סופר-פארם מרקטפלייס, וואלה שופס, זאפ ועוד. לאתרים אלו טראפיק גבוה מאוד מידי חודש (כמה מיליונים של גולשים) ולנו כבעלי חנויות איקומרס האפשרות "לרכב" על הטראפיק שלהם, בחינם, היא פשוט מדהימה.
להביא כמויות כאלו של טראפיק לאתר שלנו יכול לעלות לנו מאות אלפי ולפעמים גם מיליוני שקלים תלוי בנישה ובמהירות הקידום – אז למה שלא ננצל אתרים שכבר עשו את זה לפנינו?
מכירה על גבי מרקטפלייסים בארץ תביא לחשיפה נוספת וגדולה של המותג שלנו בפני לקוחות פוטנציאליים ותעלה את ערך המותג.
למי מביננו שלא יודע – שוק המרקטפלייסים בארץ עוד יחסית בתחילת דרכו ושיטה זו להגדלת המכירות והאצת המותג שלנו היא אטרקטיבית מאוד וככל שננצל אותה מוקדם יותר נרוויח לטווח הרחוק יותר.
אם הסתקרנתם ואתם רוצים לקרוא עוד על מסחר במרקטפלייסים בארץ מוזמנים לקרוא מאמר שכתבנו בנושא.
ואם כבר השתכנעתם ומחפשים את הדרך היעילה ביותר להעלות את המוצרים מהחנות שלכם למרקטפלייסים השונים אנו ממליצים על תוכנת GoHybrid שתהפוך את כל התהליך לפשוט וקל גם בהעלאת המוצרים וגם לאחר מכן בסנכרון השוטף. הנה מאמר שמסביר על התוכנה והיתרונות שלה בצורה הטובה ביותר.

מכירה רב ערוצית. דרך אטרקטיבית מאוד בשנת 2023 להגדיל מכירות ולקדם את מותג האיקומרס שלנו
מכירה רב ערוצית. דרך אטרקטיבית מאוד בשנת 2023 להגדיל מכירות ולקדם את מותג האיקומרס שלנו

רוצים לבצע  קידום אתר איקומרס? התאימו את האתר לסמארטפון

עוד נקודה שאתם חייבים לקחת בחשבון בנושא של קידום אתר איקומרס זה הנושא של התאמה לסמארטפון. עם הקידמה והמעבר של כל העולם לסמארטפונים אנו רואים כי רוב התנועה לאתרים ולחנויות איקומרס בפרט מגיעה מטלפונים חכמים. ברור, עדיין יש כניסות ממחשב או אפילו מטאבלטים אבל רוב הכניסות הן מטלפונים ניידים. לכן, חשוב מאוד שנתאים את האתר לגלישה בסמארטפון על מנת שנקלוט גם את הטראפיק משם. תארו לכם מצב שאתם משקיעים זמן וכסף על קמפיין מוצלח למכירת מוצר חדש בחנות שלכם והוא הופך ויראלי בטירוף. גולשים רבים נתקלים בו ונכנסים לאתר שלכם דרך הטלפון אבל האתר… לא מותאם לנייד בכלל! הם מתקשים לגלול, הרזולוציה לא תואמת והם אפילו לא מבינים איך הם אמורים לשלם. מה יקרה לדעתכם? נכון, הם ינטשו את האתר. ואם יש משהו משותף לנו ולגוגל זה ששנינו לא אוהבים גולשים שנוטשים את האתר במהירות. אנחנו כי אנחנו מפסידים כסף וגוגל כי היא מבינה שהאתר לא משרת את הגולש שלה. וברגע שגוגל לא אוהבת אתר כלשהו היא פשוט לא תקדם אותו במנוע החיפוש ובמקרים מסויימים גם תעשה את ההפך – תדחוף אותו למטה.
אז זו לא עבודה קשה מידי וכל איש מקצוע עם מעט ניסיון ידע לעשות את זה, השקיעו בהתאמת האתר לסמארטפון זה ישתלם לכם לאורך כל חיי האתר.

קחו את העסק שלכם לשלב הבא - תהפכו להיברידים!