מה עושה מנהל איקומרס?

מה עושה מנהל איקומרס?

העבודה שלנו מגדירה מי אנחנו ולכן חשבנו כי יהיה נכון להקדיש מאמר לנושא של מנהל איקומרס מכיוון שזה תחום מרתק שרבים לא מכירים. אם כן מנהל איקומרס אחראי על חנויות אונליין. כיום תחום זה הוא עצום ולכל מנהל כזה יש אחריות עצומה על הצלחת החנות. המנהל צריך להחליט כיצד החנות תראה, מה יהיו המבצעים בה, אילו מוצרים ימכרו, כיצד תעבוד שרשרת האספקה של החנות וכיצד יתבצעו המשלוחים של החנות.

ללא מנהל מומחה בתחום האיקומרס לחנויות אונליין יש סיכויים נמוכים יותר להצליח או שיצליחו אבל הקצב יהיה איטי בהרבה ובארגונים גדולים שמנהלים מערך סחר אלקטרוני, העסקה של מנהל איקומרס היא נפוצה מאוד. המנהל הוא הדמות החשובה ביותר בחנות ויש לו השפעה עצומה על הצלחת החנות. ככל שהמנהל יהיה יותר טוב ומנוסה יותר כך החנות תצליח יותר וזה דבר שכל בעל חנות אונליין חייב להבין אם הוא רוצה להצליח בעולם בו יש מעט כרישים והרבה דגים.

מנהל איקומרס. אז מה זה אומר?
מנהל איקומרס. אז מה זה אומר?

האם כל אחד יכול להשתלב בתחום האיקומרס?

תחום האיקומרס צומח בקצב מטורף ובשנת 2023 במיוחד אחרי משבר הקורונה התחום רק ממשיך לצמוח ולהתפתח לכיוונים חדשים ומעניינים ולמי שסקרן כתבנו על זה מאמר שלם. כמו כל תחום שצומח, עם הגדילה גם הביקוש לעובדים מגיע – מהעובדים ה"פשוטים" ועד למנהלי איקומרס. אך עולה השאלה האם כל אחד יכול להיות מנהל איקומרס? התשובה היא לא. אם אתם רוצים להיות מנהלי איקומרס אתם צריכים תכונות מסוימות שלא לכל האנשים יש.

אתם צריכים ראש אנליטי, צד עיצובי, הבנה במסחר, הבנה בתוכנות רבות וכמובן איך לא – ניסיון פרקטי במסחר אלקטרוני. אם אתם רוצים להיות מנהלים אתם חייבים את התכונות הללו אשר יהפכו אתכם למומחים אמיתיים בתחום האיקומרס ויאפשרו לכם לנהל חנות כמו שצריך. היה ואין לכם את התכונות הללו אנו מציעים לכם לחפש תחום אחר להתמקצע בו מכיוון שיהיה לכם קשה מאוד להצליח כמנהלי איקומרס.

כיצד אוכל להעסיק מנהל איקומרס ברמה גבוהה?

אם אתם בעלים של חנות אונליין אתם צריכים לעשות כל מאמץ בכדי להעסיק מנהל איקומרס איכותי, מקצועי ומעולה. על רקע זה אנו חייבים לציין כי אם אתם מחפשים אחר מנהל מומחה אתם צריכים לבחון חנויות אחרות שהוא ניהל בעבר.

לא די לבחון את החנויות הללו אלא גם יש לדבר עם הצוותים שעבדו עם המנהל ולשמוע מהם על המקצועיות שלו. כך תדעו עם מי יש לכם עסק בכמה דקות של שיחה שלא עולה כסף ותבינו האם כדאי לכם להעסיק את המנהל הזה או שמא עדיף לכם לחפש מנהל אחר אשר יהיה ברמה יותר גבוהה.

מדוע ניסיון הוא קריטי בתחום האיקומרס?

אתם חייבים להבין כי בתחום של מנהל איקומרס ניסיון הוא קריטי. ככל שלמנהל יש יותר ניסיון כך הוא ידע יותר טוב כיצד לנהל את החנות שלכם. לכן לפני הכול ולפני שאתם מראיינים את המנהל אנו ממליצים לכם לשאול אותו כמה ניסיון יש לו בתחום האיקומרס – לאילו מימדים החנות שלו הגיעה? מה היו אחוזי ההמרה? מול אילו ספקים הוא עבד ומה הניסיון הלוגיסטי שלו? על אילו ערוצים הוא פעל בתחום השיווק? האם החוזקות שלו הן בשיווק ממומן או דווקא יותר באורגני? האם יש לו ניסיון בניהול רשימת תפוצה?
כל השאלות האלו ועוד הן נחוצות על מנת להבין מול מי אנחנו עומדים והאם למנהל האיקומרס יש מספיק ניסיון פרקטי בשטח כדי לנהל את החנות שלנו בהצלחה.

אנו מציעים לכם לא להסתפק רק בשאלות אלו אלא ממש לרדת לפרטי פרטים ולשאול שאלות ממוקדות לעסק שלכם. נאמר כי יש לכם חנות נעליים אינטרנטית, אל תתביישו ושאלו את המנהל האם יש לו ניסיון בניהול חנויות נעליים אינטרנטיות, ואם כן מה הוא עשה בעברו בתחום זה וזאת בכדי להבין האם הוא מומחה אמיתי והאם כדאי לכם להעסיק אותו.

ניסיון. הפקטור החשוב ביותר בבחירת מנהל איקומרס
ניסיון. הפקטור החשוב ביותר בבחירת מנהל איקומרס

האם יש הכשרה בשביל להיות מנהל איקומרס?

עליכם לדעת כי כיום אפשר לעשות קורסים בכדי להיות מנהל איקומרס ואין ספק כי הקורסים הללו תורמים מאוד ומלמדים מאוד. אך נציין שגם אם עברתם קורס איקומרס סביר להניח כי לא תוכלו להתחיל ישר כמנהלים של חנות אלא תצטרכו לצבור ניסיון כעוזרים למנהלים וזה משהו שכדאי לכם לקחת בחשבון אם אתם רוצים להשתלב בעולם האיקומרס.

קחו את העסק שלכם לשלב הבא - תהפכו להיברידים!