האם יש הבדל בין קידום אתרי ווקומרס ישראליים ובין קידום אתרים בחו׳׳ל?

האם יש הבדל בין קידום אתרי ווקומרס ישראליים ובין קידום אתרים בחו׳׳ל?

קידום אתרי ווקומרס הוא לא עניין של מה בכך והוא אולי הקידום המורכב ביותר שיש. על רקע זה עולות שאלות רבות בנוגע לקידום זה כמו האם אפשר לקדם את החנות לבד? האם העלויות של הקידום הן גבוהות ואולי השאלה החשובה מכל האם קידום של חנויות ישראליות שונה מקידום של חנות אמריקאית או בינלאומית?

אם כך אנו חייבים לציין כי קידום של אתר ישראלי או חנות ישראלית שונה מקידום של אתר בינלאומי מכיוון שהשפה היא שונה. תארו לכם כי אתם לוקחים מקדם גרמני או קוריאני, לא יהיה לו מושג כיצד לקדם אתר ישראלי. לכן השפה היא חשובה ביותר ואנו חייבים לקחת זאת בחשבון אם אנו רוצים לקדם את האתר שלנו. הקידום הוא קידום שונה לגמרי.
נקודה נוספת היא מחקר מילות המפתח – הביטויים שאנשים מחפשים הן בארץ והן בחו"ל – שונים לחלוטין.
עוד נקודה היא המנטליות המקומית של צרכנות ברשת: בישראל המנטליות הצרכנית שונה לחלוטין מהמנטליות בארה"ב או באירופה. צריך לדעת איך להנגיש את האתר בצורה שתתאים.
נקודה אחרונה וחשובה מאוד זה הקשרים המקומיים – כשניקח מקדם אתרים כאן בארץ הוא ידע לתקשר גם עם עסקים נוספים ולהפעיל קשרים על מנת ליצור שיתופי פעולה כאלו ואחרים עם חנויות אחרות על מנת לקדם את החנות שלנו. בארה"ב? סביר שהישראלי לא ידע לעשות את זה ונכון להגיד גם על המצב ההפוך. לכן השאיפה היא תמיד לקחת מקדם אתרים מקומי בשוק שהחנות שלכם פועלת בו.

אם כך, מה הן הנקודות הקריטיות להצלחת חנות ווקמרס בשוק הישראלי?

קידום אתרי ווקומרס. איך נעשה את זה על הצד הטוב ביותר?
קידום אתרי ווקומרס. איך נעשה את זה על הצד הטוב ביותר?

עניין – המפתח לחנות מוצלחת

אז מה היא מילת המפתח בעת קידום אתרי ווקומרס? עניין כמובן. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר מעניין כך הגולשים יהיו בו יותר ולכן האתר שלכם ימוקם יותר גבוה. כיצד משיגים עניין באתר ובחנות?

אנו צריכים להבטיח כי יהיו לנו את כל המוצרים המעניינים והנחוצים באתר. היות והאתר שלנו מוכר בגדים ואין בו את כל המידות או מידות הכרחיות הוא לא ימוקם גבוה. זה התפקיד של המקדם שלכם להבין מה יצור עניין באתר שלכם וככל שהוא יהיה יותר טוב כך הוא יצור עניין יותר גדול באתר שלכם וכך האתר והחנות שלכם תהיינה ממוקמות גבוה יותר. חלק נוסף בעניין הוא להנגיש לגולשים וללקוחות שלנו מה שהם מחפשים שזה מתבסס על מחקר מילות מפתח שהמקדם שלנו צריך לעשות ולהבין מה הם הביטויים שאנשים מחפשים. דבר נוסף בעניין הוא ערך! אל תהיו כמו כל החנויות הבנאליות ותנסו רק למכור. תנו גם ערך לגולשים שלכם זה יכול להיות על ידי מאמרים, עובדות מעניינות, רשימת תפוצה, חדשות בנישה שלכם ופעילות בסושיאל.

רוצים להבטיח קידום אתרי ווקומרס ברמה גבוהה? שימו לב לממשק המשתמש באתר

אך לא די ליצור עניין בשביל קידום אתרי ווקומרס לצד זאת יש לבצע עוד מספר דברים כמו למשל מחשבה על ממשק משתמש באתר שלכם. תארו לכם כי יש לכם חנות וכאשר לוחצים על קנייה בה מגיעים אל דף אחר, זו בעיה רצינית ביותר אשר תפגע בכם מאוד.

לכן כל מקדם חייב לחשוב על ממשק המשתמש באתר ולהבטיח כי הוא יהיה מהיר, פשוט ובהיר. כדאי להתייעץ עם מומחה לממשק משתמש (UX/UI) אשר יבחן את האתר שלכם ויבטיח כי האתר שלכם והחנות שלכם פשוטים לתפעול. זו נקודה קריטית שלא זוכה למספיק תשומת לב אצל בעלי חנויות רבים וזה חבל מאוד כי זה פוגע קשות בחנויות אלו.

כמה טיפים קצרים לשיפור חווית ממשק המשתמש באתר שלכם:

  • מהירות אתר: היום יותר מתמיד גולשים חסרי סבלנות ודורשים מהירות. הקפידו לא להעמיס על האתר שלכם יותר מידי ושהוא יזרום חלק ומהר. אם אתם מרגישים באיטיות ואתם לא מומחים בשיפור מהירות אתר אתם יכולים להתייעץ עם מומחה בתחום על מנת שישפר לכם את המהירות באתר. היבט זה חשוב מאוד ומעלה משמעותית את אחוזי ההמרה.
  • ניווט היררכי וברור: קונים אוהבים שהכל מסודר ואינטואיטיבי. תארו לכם שאתם נכנסים לחנות בגדים ומחפשים את איזור בגדי הנשים. רואים שלט גדול "נשים", נכנסים פנימה וכל הבגדים שם זה בכלל בגדי ילדים. או לחילופין, מצאתם בגדי נשים וכל מדף מסומן במידות (S,M,L). אתם צריכים מידה M, ניגשים למדף המתאים ומוצאים שם בגדים במידה XL. איזה מתסכל זה נכון? אתם פשוט הולכים לאיבוד ומוותרים. אותו דבר בחנות האינטרנטית שלנו – התפריט צריך להיות ברור, אינטואיטיבי ומסודר ככה שאם קונה נכנס לאתר שלנו הוא יצליח למצוא את מבוקשו בקלות ובמהירות ללא עזרה ובלי תחושת ייאוש אפילו לשבריר שניה. אם כתוב "בגדי נשים" רצוי שלא יהיו שם עניבות ואם כתוב "תיקים" רצוי שלא יהיה שם ג'ינסים.
  • תמונות באיכות גבוהה: אין יותר מידי מה לפרט בעניין הזה. תמונות באיכות גבוהה ואספקת מגוון של תמונות ואפילו סרטון אם יש יוסיפו הרבה לחווית ממשק המשתמש ויעלו את אחוזי ההמרה.
  • צ'קאאוט חלק בלי מכשולים: כשלקוח מגיע למסך הצ'קאאוט (התשלום) – תנו לו לשלם! בלי לעכב אותו ובלי לסבך אותו. ראיתי לא מעט חנויות שכל תהליך הגלישה באתר שלהם מדהים וחלק עד לרגע שמגיעים לצ'קאאוט שם פתאום מתחילים להוסיף אותי לרשימות תפוצה, למלא טפסים, לדרג את החוויה ובשורה התחתונה – לגרום לי לנטוש את העגלה. חבל, זה מוריד אחוזי המרה. הפכו את המסך הכלכך חשוב הזה לכמה שיותר פשוט וממוקד סליקה.
  • צ'אט וירטואלי באתר: הוספה של צ'אט באתר יכולה להעלות את אחוזי ההמרה משמעותית. פעמים רבות גולשים מגיעים אל החנות שלנו ומתלבטים, הולכים לאיבוד, לא מוצאים את מבוקשם במדויק. הקפצה של צ'אט וירטואלי במצב כזה יכולה להועיל ולהציל את הלקוח מנטישה כמובן במידה ויש מי שמתפעל אותו וזמין לעזור ללקוח.
חווית ממשק משתמש. תכנון מעמיק שלו יעלה את אחוזי ההמרה משמעותית
חווית ממשק משתמש. תכנון מעמיק שלו יעלה את אחוזי ההמרה משמעותית

התוכן הוא המלך – נקודה סופר חשובה בקידום אתרים

אנו רוצים לציין דבר נוסף שהוא קריטי בעת קידום אתרי ווקומרס והוא הנושא של התוכן. גם באתרי ווקומרס לתוכן יש משמעות אדירה והשפעה עצומה על החנות שלכם. תארו לכם כי יש לכם חנות נעליים ורוב התוכן בה הוא על בגדים, זו טעות של טירונות.

זו כמובן רק דוגמא אחת לנושא של תוכן וזה משהו שאסור לכם לזלזל בו. כדאי להקדיש מחשבה רבה לנושא של התוכן ולקיים על כך ישיבות רבות עם מקדם האתרים. תפקידו של מקדם האתרים הוא לעשות מחקר מילות מפתח מקיף על הנישה של החנות שלכם ולבנות לכם מאמרים בהתאם שתכניסו לתוך הבלוג בחנות ולתיאורי המוצר על מנת לקדם את החנות במנוע החיפוש. ככל שתשקיעו יותר בנושא זה כך החנות שלכם תהיה ממוקמת גבוה יותר וככל שהיא תהיה גבוהה יותר כך יהיו לכם הכנסות גבוהות יותר וזו המטרה של כל חנות.

רוצים לבצע קידום אתרי ווקומרס? שימו לב לזמן טעינת האתר

לבסוף אנו רוצים לציין נקודה נוספת בנושא של קידום אתרי ווקומרס והיא שיש לשים לב טוב טוב לזמן טעינת האתר. עליכם להבין שאם האתר שלכם עולה לאט במחשב הנייד או השולחני או בסמארטפון הדבר יפגע קשות במיקום האתר שלכם ולכן אתם חייבים להבטיח כי האתר שלכם יעלה מהר מאוד אצל המשתמשים שלכם.

 

קחו את העסק שלכם לשלב הבא - תהפכו להיברידים!