איך לסגור פוליסת ביטוח חבות מוצר כדי לסחור במרקטפלייסים השונים?

איך לסגור פוליסת ביטוח חבות מוצר כדי לסחור במרקטפלייסים השונים?

אם הגעתם למאמר הזה סימן שהבנתם שאתם צריכים לבטח את חנות האיקומרס שלכם בביטוח חבות מוצר על מנת להתחיל לסחור באחד מבין המרקטפלייסים השונים דוגמת שופרסל מרקטפלייס, סופר-פארם מרקטפלייס, זאפ, וואלה שופס ועוד. לפני הכל נשאלת השאלה: למה אני בכלל צריך ביטוח חבות מוצר?
בואו נדבר על זה.
אם אתם עדיין בשלב השאלה של למה כדאי לי בכלל למכור במרקטפלייס כזה – זה המאמר בשבילכם.

למה אני בכלל צריך ביטוח חבות מוצר?

שופרסל, סופר-פארם, זאפ ושאר החברות הגדולות מנהלות פלטפורמת מרקטפלייס. הן פותחות את שעריהן בפני כל בעל חנות איקומרס שרוצה להעלות את המוצרים שלו על האתרים שלהן, להנות מהחשיפה הגדולה ובמילים אחרות – להתחיל למכור יותר. על היתרונות למכירת המוצרים מהחנות שלנו על גבי פלטפורמות אלו פירטנו במאמר הבא.
בנוסף, הן דורשות מכל סוחר שיהיה מבוטח בפוליסת ביטוח חבות מוצר עפ"י הדרישות שלהן.
הנחייה זו מגיעה ממקום מקצועי ואחראי נטו. בסופו של דבר תמיד ישנו סיכוי קטן שהמוצר שנספק ללקוח הקצה יהיה פגום ויגרום לנזק כלשהו. במקרים כאלו, ישנה סבירות גבוהה שאותו לקוח שבלשון המעטה לא הכי מרוצה מהשירות שקיבל – יתבע את מי שקנה ממנו את המוצר. עד כאן הכל רגיל וידוע.
ההבדל כאן, שהגוף שמספק ללקוח את המוצר הוא כביכול המרקטפלייס.
לכן המרקטפלייס (החברה שמאחוריו – שופרסל, סופר-פארם וכ'ו) יקבלו את התביעה מהלקוח. מהסיבה הפשוטה שאין להם בקרה על איכות המוצר והם לא אלו שבפועל מספקים אותו – הם יעבירו את התביעה עלינו, הסוחרים, שסיפקו את אותו מוצר ספציפי.
לכן אותן חברות רוצות לוודא שכל מי שהן מכניסות אליהן הביתה כסוחרים, מבוטחים ומוגנים בצורה מקיפה ושלא יקרו מצבים לא נעימים שאחד הסוחרים על הפלטפורמה סופג תביעה כשאין לו ביטוח – ונכנס לצרות גדולות.
אז אחרי שהבנו את סיבת הדרישה ושהיא גם משחקת לטובתנו ואפילו עדיף שנהיה מבוטחים, אתם בטח שואלים – כמה זה יעלה לי?

ביטוח חבות מוצר. דרישה מקצועית שבאה להגן על הסוחרים
ביטוח חבות מוצר. דרישה מקצועית שבאה להגן על הסוחרים

מחירי פוליסת ביטוח חבות מוצר

שופרסל דורשת ביטוח חבות מוצר בגבול אחריות של עד 4 מיליון שקלים ואילו סופר-פארם דורשת את הפוליסה בגבול אחריות של עד 2 מיליון שקלים.
אנחנו ב-GoHybrid עבדנו קשה על מנת להשיג לכם הסוחרים את המחיר המשתלם ביותר.
כשהתחלנו את ההליך הופתענו לגלות שהפוליסה הזולה ביותר שקיימת בשוק שמכסה את דרישות המרקטפלייסים השונים היא בסך 12,000 שקל בשנה!
מחיר הזוי, יקר ולא הגיוני.
המשכנו לחפש ולבדוק, קיימנו פגישות עם כמה וכמה חברות ביטוח עד שמצאנו את הפוליסה המשתלמת ביותר.
היום, אנחנו שמחים לבשר שכל בעל חנות איקומרס שירצה לבטח חבות מוצר את החנות שלו על מנת להתחיל לסחור במרקטפלייס יוכל לעשות זאת בעלות התחלתית של:

3,500 ₪ לשנה בסופר-פארם
5,000 ₪ לשנה בשופרסל

לפני שאתם רצים לבדוק, זו ההצעה הכי זולה שתמצאו בארץ. מטורף לא? גם אנחנו חושבים.
אז אחרי שהבנו כמה יעלה לנו התענוג, נשאלת השאלה: מאיפה מתחילים?

התהליך לרכישת פוליסת ביטוח חבות מוצר

בשלב הראשון, נמלא את טופס ההצעה שתוכלו להוריד בלינק הבא:
טופס ההצעה.
מילוי טופס ההצעה וחתימה עליו מהווה הסכמה לרכישת הביטוח ולתשלום הפרמיה בהתאם לחלופה שנבחרה ובכפוף לאישור המבטחת (כל התנאים מפורטים בטופס ההצעה).
לפרמיות הנקובות בטופס ההצעה יתווספו דמי טיפול שנתיים בסך 500 ₪ + מע"מ אשר ישולמו ישירות לסוכנות הביטוח אלי אליאס.
חלוקה ל- 3 קטגוריות של המוצרים המשווקים – על כל סוחר למלא את פירוט המוצרים אותם הוא משווק, לאתר אותם באחת מ- 3 הקטגוריות ולסמן בחלופה המתאימה בטופס.
נקודה חשובה: המחיר הסופי לפוליסה ייקבע מ-2 מרכיבים: גבול האחריות בפוליסה (לפי סוג הפלטפורמה ודרישותיה – שופרסל/סופר-פארם) ורמת הסיכון שבקטגוריית המוצרים הנמכרים (א'/ב'/ג').

את 3 הקבצים למציאת הקטגוריה המתאימה לחנות שלכם תוכלו להוריד כאן:

כשסיימתם למלא את טופס ההצעה ולא החסרתם כלום, יש לשלוח אותו למייל הבא:
[email protected]

סיכום

אנחנו מקווים מאוד שהמאמר עזר לכם להבין למה אנחנו צריכים ביטוח חבות מוצר כדי לסחור על המרקטפלייס, כמה עולה התענוג ואיך משיגים את הפוליסה הנחשקת ומתחילים למכור יותר.
כמובן, שאם משהו עדיין לא ברור ואתם מסתבכים או יש לכם שאלה – מוזמנים להשאיר לנו פנייה ואנחנו יותר מנשמח לעזור לכם 🙂
ואם בכל זאת הכל עבר בהצלחה, אתם מוכנים להתחיל לסחור על המרקטפלייס אבל מקבלים פיק ברכיים מכל הפרוצדורה של העלאת המוצרים, סנכרון המלאים, עדכון המחירים, סנכרון הזמנות בין המרקטפלייס לחנות הפרטית שלכם ועוד ועוד – כדאי שתכירו את הפיתרון המושלם שסידרנו עבורכם ב-GoHybrid – ופשוט תמכרו הרבה יותר במקסימום יעילות ונוחות.

בהצלחה!

קחו את העסק שלכם לשלב הבא - תהפכו להיברידים!